Ga naar de hoofdcontent

Wat zou er gebeurd zijn als de postmoderne dansers van de Judson Church in New Yorks West Village in het begin van de jaren 60 waren gaan kijken in de ballrooms van Harlem, de bakermat van voguing? Dat is de prikkelende vraag die ten grondslag ligt aan deze dansvoorstelling van de New Yorkse choreograaf Trajal Harrell. Zijn antwoord is geen historische reconstructie, maar een hedendaagse confrontatie tussen deze twee zo verschillende stijlen die niettemin rond dezelfde tijd en in dezelfde stad ontstonden. Met twee andere dansers schept Harrell een fascinerende dialoog tussen de improviserende, niet-theatrale school van de postmoderne dans en de uitbundige, gestileerde bewegingen van voguing. Een ontmoeting die, 50 jaar na dato, spannende mogelijkheden biedt.

Credits

choreografie Trajal Harrell dans Trajal Harrell, Thibault Lac, Ondrej Vidlar kostuumontwerp complexgeometries geluidsontwerp Trajal Harrell internationale distributie & productie Key Performance coproductie Tanz im August, MoMA PS1, HAU Hebbel am Ufer, Danspace Project, Platform 2012: Judson@50 in opdracht van MoMA’s Wallis Annenberg Fund for Innovation in Contemporary Art, ‘Danspace Project’s 2012–2013 Commissioning Initiative met steun van The Andrew W. Mellon Foundation, the Annenberg Foundation

Deze voorstelling is mede mogelijk gemaakt door