Ga naar de hoofdcontent
Wie we zijn

Wie we zijn

Het Holland Festival is een ontmoetingsplek voor internationale kunstenaars, podiumkunsten en publiek. Wij zijn ervan overtuigd dat kunst de kracht geeft om je (beter) te leren kijken door de ogen van een ander. Het stelt je in staat om andere perspectieven te zien, te voelen of te ervaren. 

Om die ontmoeting zo goed en inspirerend mogelijk te laten verlopen wil het Holland Festival een inclusieve festivalervaring bieden. Dat betekent dat toegankelijkheid, veiligheid en een open gesprekscultuur van groot belang zijn. Niet alleen op en tijdens het festival zelf, maar ook op de werkvloer en in de onderlinge communicatie tussen alle vaste en tijdelijke medewerkers, kunstenaars, partners, vrijwilligers en andere betrokkenen. 

DNA

Het Holland Festival onderscheidt vier kernwaarden die samen het DNA van de organisatie vormen. Dat zijn:

  • Samen maken we Holland Festival (attent, sociaal, open en gastvrij)
  • Toonaangevend
  • Professioneel en gedreven
  • Inclusief
Team

Het kantoor van het Holland Festival bevindt zich in het Muziekgebouw aan 't IJ. Een gedreven team van professionals werkt het hele jaar aan het festival: Programmering, Productie, Communicatie & Marketing, Development en Bedrijfsvoering. Gedurende het jaar wordt het team aangevuld met freelance producenten, technici, stagiaires, vrijwillige archief medewerkers en oproepkrachten. Daarnaast werkt het Holland Festival met veel partners in en buiten Amsterdam: theaters, concertzalen, clubs, culturele partners, locaties, hotels, leveranciers, (deel)gemeente etc.


raad van toezicht

Carolien Gehrels, voorzitter
Hendrik Jan Biemond
Raquel van Haver
Hicham Khalidi
Guikje Roethof
Tom de Swaan

directie
Emily Ansenk, directeur-bestuurder

programmering
Kasia Tórz, programmamanager theater & dans
Jochem Valkenburg, programmamanager muziek & muziektheater
Katinka Enkhuizen, programmeur

Zamity Mitelembe, assistent programmateam

Flora Dekkers, educatie

Anna van der Pol, stagiaire

 

communicatie & marketing
Martine Willekens, hoofd

Berend Boot, ticketing medewerker

Anna Grothauzen, social media marketeer

Florence van de Haar, tekstschrijver & -coördinator

Anne Lammers, digitale productie

Agathe Prallet, werkervaring medewerker
Gertjan Pruim, marketeer

David Spierings, medewerker archief
Runa Stam, data-applicatiecoördinator
Rianne Super, digitale productie
Erna Theys, print en designcoördinator
Helen Westerik, perscoördinator

Marian van Wijngaarden, ticketing coördinator


Sigi Giesler, vrijwilliger archief
Marja Molewijk, vrijwilliger archief
Monica van Steen, vrijwilliger archief

development
Mathilde Smit, hoofd
Bo den Hond, stagiaire

Omar de Jong, medewerker ondersteuning en research
Stef Paijens, medewerker particuliere schenkers
Berbe Maltha, medewerker fondsen en HF Business
Manon Schreurs, HF Youngcoördinator
Marian van Wijngaarden, medewerker administratie

productie
Hidde Bisschop, hoofd

Angela van Kalsbeek, producent
Ad van der Koog, producent
Jenneke Obdeijn, producent

Sarah Faye van der Ploeg, producent

Rick Ploeg, producent

Ellen de Valk, producent

Eline Versteeg, producent

Minke Voorn, oproepkrachtencoördinator

Anne van der Weijden, producent

technische productie
Rob Kuhlman, coördinator
Maarten van Burken
Cedric van Daalen
Niels Kingma

bedrijfsvoering
Pieter Haex, hoofd
Sevda Demirci, office & HR medewerker

Liedewei Lootens, directie-assistent
Marian van Wijngaarden, secretaresse 

Fleur Scharrenburg, financieel medewerker

 

Rechtsvorm

Stichting

 

RSIN-nummer
002878197


KvK-nummer
41151422

Beleidsplan, jaarverantwoordingen en ANBI-verklaringen

Het Holland Festival is aangesloten bij Amsterdam & Partners (AFO, ACI), Kunsten ‘92, de Verenigde Podiumkunsten Festivals, de International Society of the Performing Arts (ISPA), Informal European Theatre Meeting (IETM), de European Festivals Association (EFA), Cultuurmarketing en Stichting Nalaten aan Cultuur. Deze lidmaatschappen worden ingezet om de expertise te vergroten en/of te delen, netwerken te verstevigen en om samen het belang en de publieke financiering van kunst en cultuur onder de aandacht te brengen.