Wat ga je doen?
Als stagiair(e) op de afdeling Marketing ga je aan de slag met het vergroten van ons publieksbereik. Het Holland Festival presenteert jaarlijks een programma met zo'n 40 verschillende voorstellingen die een breed scala aan genres en disciplines bestrijken. Elke voorstelling spreekt specifieke doelgroepen aan; denk bijvoorbeeld aan onze nachtprogrammering voor een jonger publiek, muziekvoorstellingen voor liefhebbers van experimentele klanken, of theaterstukken die een diepere maatschappelijke laag hebben.
Je onderzoekt mogelijkheden voor nieuwe samenwerkingen met organisaties die deze verschillende doelgroepen bereiken, zoals culturele verenigingen, relevante media en platforms, en ook influencers die ons verhaal op een authentieke manier kunnen delen. Zo draag jij bij aan een divers en inclusief publiek dat zich verbonden voelt met de voorstellingen.
Daarnaast ondersteun je de marketingafdeling met het ontwikkelen en uitvoeren van promotiecampagnes. Je denkt mee over hoe we ons prachtige festival nog zichtbaarder kunnen maken en draagt actief bij aan een inclusieve festivalervaring voor iedereen.
Specifieke taken en verantwoordelijkheden
- Onderzoeken en benaderen van nieuwe doelgroepen en potentiële samenwerkingen (organisaties, media, verenigingen, influencers)
- Contact leggen met partners die ons kunnen helpen om ons bereik te vergroten
- Bijdragen aan het ontwikkelen van gerichte marketingcampagnes voor diverse doelgroepen van onze 40 voorstellingen
- Analyseren van marketingresultaten en het identificeren van nieuwe kansen
- Ondersteunen van algemene marketingactiviteiten binnen het team
Wat zoeken wij?
Je hebt interesse in de culturele sector en een passie voor podiumkunsten
Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en weet mensen enthousiast te maken
Je bent initiatiefrijk, hebt een hands-on mentaliteit en werkt graag zelfstandig
Je denkt creatief mee over nieuwe manieren om doelgroepen te bereiken
Je hebt affiniteit met diversiteit en inclusiviteit en draagt graag bij aan een toegankelijke festivalervaring voor iedereen
Iedere student, van MBO tot WO, is welkom. De inhoud van de stage kan worden aangepast aan verschillende niveaus.
Over het Holland Festival
Het Holland Festival toont de transformerende kracht van de podiumkunsten die een groot en divers publiek kunnen raken, verbinden en aan het denken zetten over de wereld waarin we leven. Elk jaar in juni presenteren we in Amsterdam een samenhangend, internationaal programma door excellente makers van over de hele wereld met multidisciplinair, artistiek risicovol en grootschalig werk.
In het Holland Festival zie je ieder jaar weer voorstellingen die anders niet in Nederland te zien zouden zijn. Deze leiden vaak tot unieke en overweldigende ervaringen die je lang bijblijven. Tijdens de afgelopen festivaledities waren dit bijvoorbeeld: 11.000 Saiten, HARDKOOR, The Second Woman (2024), Respublika, Euphoria, The Disintegration Loops (2023), Kein Licht, When Paths Meet (2022) en TIME (2021). Het Holland Festival ziet het als zijn rol en kracht een katalysator te zijn van buitengewone voorstellingen.
Het Holland Festival streeft naar een inclusieve festivalervaring waarin toegankelijkheid, veiligheid en een open gesprekscultuur centraal staan, niet alleen tijdens het festival, maar ook op de werkvloer en in de communicatie tussen medewerkers, kunstenaars, partners en andere betrokkenen.
Wat wij bieden
Holland Festival biedt een inspirerende en leerzame werkomgeving. Ons kantoor bevindt zich in het Muziekgebouw in Amsterdam. Gedeeltelijk thuiswerken behoort ook tot de opties. Je maakt tijdens je stage onderdeel uit van een enthousiast team bestaande uit het hoofd Communicatie & Marketing en zes medewerkers. Je wordt begeleid door een ervaren collega. De stagevergoeding bedraagt € 641 bruto per maand, gebaseerd op fulltime werkzaamheden, € 384,60 voor 60% dienstverband.
Stageperiode: 5-6 maanden
Start: januari 2025
Aantal uur: januari-april: 4 dagen per week; mei en juni: fulltime (38 uur)
Interesse?
Stuur je motivatie en CV vóór maandag 2 december naar Martine Willekens, [email protected]
Het Holland Festival stelt geen prijs op acquisitie naar aanleiding van deze vacature.