Een dronken vrouw wandelt op de rand van een afgrond, een ruziënd echtpaar trekt elkaars ledematen los, een aanslag treft het hele toneel. De scènes in deze absurdistische tragikomedie veranderen telkens van lieflijk in gruwelijk voordat je er erg in hebt. De Amerikaanse theatermaker en poppenspeler Dan Hurlin baseerde zich op vier verloren gewaande, maar door hemzelf teruggevonden eenakters van de Italiaanse futurist Fortunato Depero, geschreven tijdens de Eerste Wereldoorlog. Gebruikmakend van klassiek Japans bunraku-spel, 3D-printers, video en live gesamplede muziek creëert Hurlin een razendsnelle, futuristische voorstelling. Multidisciplinair theater dat huiveringwekkende parallellen blootlegt tussen toen en nu. Programma
data
wo 21 juni 2017 20:30
do 22 juni 2017 20:30
vr 23 juni 2017 20:30
informatie
-
Engels
-
Duur voorstelling niet bekend
gerelateerd
In het Futuristisch Manifest (1909) ontvouwde Filippo Tommaso Marinetti, grondlegger van het futurisme, zijn toekomstvisie. Hij beoogde een wereld gedreven door strijd, agressie en beweging. Hij schreef: ‘Wij willen de oorlog verheerlijken – enige hygiëne van de wereld.’ Gestuurd door de toenmalige technologische