Gaat jouw hart sneller kloppen van bijzondere voorstellingen en inspirerende kunstenaars? En zie je het als een uitdaging om deze onder de aandacht te brengen van bestaand en nieuw publiek zodat de evenementen die het Holland Festival organiseert uitverkocht raken? Als ervaren social media marketing en content marketeer bij het Holland Festival werk je mee om het verhaal van het festival en het festivalprogramma op een creatieve en strategische wijze onder de aandacht te brengen via digitale marketingkanalen en onze social mediakanalen.
Met inspirerende content en posts zorg je ervoor dat we de door ons beoogde doelgroepen digitaal op de juiste manier en op het juiste moment bereiken en bij ons programma betrekken. Je ontwikkelt en beheert effectieve digitale advertentiecampagnes, zowel extern als via onze eigen kanalen, om de kaartverkoop van de verschillende voorstellingen te stimuleren. Daarnaast analyseer je de resultaten van deze campagnes en signaleer je kansen om ons publiek nog beter te bereiken.
Wat ga je doen?
- Contentcreatie: Je bent creatief en inhoudelijk verantwoordelijk voor alle social mediakanalen van het Holland Festival. Je plaatst berichten op basis van bestaande content en je maakt in overleg nieuwe (video) content die je ook kan editen en/of bewerken;
- Campagnevoering: Je ontwikkelt social media- en online marketingcampagnes om de verkoop van de verschillende voorstellingen te stimuleren;
- Communitybeheer: Je voert campagne en beheert onze community om meer volgers en engagement op social media te genereren bij een divers en nieuw publiek;
- Contentproductie op locatie: Tijdens en voorafgaand aan het festival heb je contact met makers en gezelschappen, bezoek je voorstellingen, talks, tentoonstellingen en events om content te maken;
- Samenwerkingen: Je bedenkt samen met makers en het team hoe voorstellingen zo goed mogelijk onder de aandacht gebracht kunnen worden, onder andere door samenwerkingen;
- Analyse en optimalisatie: Je maakt rapportages met behulp van Google Analytics en Meta Analytics en analyseert jouw content en campagnes op basis van interactie, bereik, CTR en optimaliseert volgende posts en campagnes;
- Trendspotting: Je signaleert mogelijke kansen op het gebied van social media en schakelt met jouw collega's om deze goed te benutten.
Wat neem je mee?
- Kennis van en praktische ervaring met social media (Meta, Instagram, X) advertising en Google Ads (SEO/SEA);
- Ervaring met contentcreatie (tekst, beeld, video en animatie) en de vaardigheden om te werken met programma’s als Adobe Photoshop, Premiere Pro en Canva.
- Een vlotte pen en het vermogen om voor verschillende doelgroepen van toon te wisselen;
- Minimaal 2 jaar werkervaring als online en/of social media marketeer in de culturele, entertainment of mediasector of vergelijkbaar;
- Initiatief, creativiteit en het vermogen om met verrassende ideeën te komen;
- Sociaal vaardig en niet bang om input bij collega’s op te halen;
- Proactief, nauwkeurig en zelfstandig;
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
- Affiniteit met het internationale speelveld waarin het Holland Festival zich begeeft.
We zijn geïnteresseerd in mensen met marketing en/of communicatie-ervaring, maar als je denkt dat deze baan perfect bij jou past en je hebt een andere route genomen, neem dan contact op voor een informeel gesprek, want de juiste persoon is belangrijker dan het juiste cv.
Wie zijn wij?
Elk jaar in juni presenteert het Holland Festival in Amsterdam een samenhangend, internationaal programma door excellente makers van over de hele wereld met multidisciplinair, artistiek risicovol en grootschalig werk dat anders niet in Nederland te zien is.
Wij streven naar een inclusieve festivalervaring waarin toegankelijkheid, veiligheid en een open gesprekscultuur centraal staan, niet alleen tijdens het festival, maar ook op de werkvloer en in de communicatie tussen medewerkers, kunstenaars, partners en andere betrokkenen. Je komt in een gedreven team bestaande uit het hoofd Communicatie & Marketing en zeven andere collega’s. Je werkt nauw samen met het programmateam van het Holland Festival.
Wat bieden wij?
Het Holland Festival bied je een inspirerende en levendige werkomgeving met een internationale scope. Je werkt in ons mooie kantoor in hartje Amsterdam met uitzicht over het IJ in een klein team van zeer bevlogen professionals, die allemaal hun eigen expertise inzetten om elk jaar weer een wereldwijd toonaangevend podiumkunsten festival neer te zetten.
Binnen de podiumkunsten bieden wij een competitief salaris en uitstekende arbeidsvoorwaarden (o.a. theaterbudget, personeelsregeling tickets m.b.t. het jaarlijkse festival, personeelsuitjes en maandaglunches). We hechten waarde aan jouw verdere professionele groei en faciliteren dat graag.
Het Holland Festival omarmt de perspectievenrijkdom die mensen met verschillende achtergronden samen te bieden hebben, en streeft ernaar als organisatie een afspiegeling te vormen van de samenleving. Mensen van alle achtergronden zijn welkom en worden aangemoedigd te solliciteren.
Enthousiast over deze vacature?
Klink dan op deze link om te solliciteren.
Sluitingsdatum van de vacature is woensdag 20 november 2024. Je ontvangt van ons een reactie op je sollicitatie na de sluitingsdatum.
De 1e ronde gesprekken vinden eind november plaats, de 2e ronde gesprekken begin december.
Het is onze ambitie dat het afsluitende arbeidsvoorwaardengesprek voor de feestdagen plaatsvindt.
Heb je nog vragen over de vacature? Neem dan contact op met Martine Willekens door haar een email te sturen: [email protected]