Ga naar de hoofdcontent

"Cantata #199 documents the process of personal transformation: how you empty yourself out and start over. Cantata #82 envisions death not as enemy, not as panic, not as farewell, and not as the end of something. The music is about the beginning of something." Peter Sellars

 

Peter Sellars - één van de belangwekkendste theatermakers ter wereld en al vele malen uitgenodigd door het Holland Festival – komt opnieuw met een spraakmakende regie. Hij regisseerde twee cantates van Bach met een duizelingwekkend resultaat. Niet alleen zorgt hij ervoor dat de goddelijke thema’s vertrouwen, dood en verlossing op een glasheldere grafische maar ook controversiële manier worden verbeeld, ook brengt hij uitvoerders bij elkaar die volkomen op elkaar zijn ingespeeld.

Credits

compositie Johann Sebastian Bach regie Peter Sellars dirigent Craig Smith mezzo sopraan Lorraine Hunt-Lieberson dans Michael Schumacher licht James F. Ingalls kostuum Dunya Ramicova co-productie Wiener Festwochen, The Barbican Centre, Lincoln Center for the Performing Arts, Old Stories: New Lives hobo d'amore Peggy Pearson uitvoerenden The Orchestra of Emmanuel Music, Danielle Maddon, Sarah Roth, Dianne Pettipaw, Jodi Hagen, Hilary Foster, Karma Tomm, Betty Hauck fagot Thomas Stephenson viool Heidi Braun Hill, Jennifer Stirling cello Michael Curry bas Gregory Koeller orgel Michael Sponseller